Verfahrensangaben

81314000-Implementation of Innovation Lab Process and 12 respective Process Lines...

VO: VgV Vergabeart: Vergabebekanntmachung Status: Veröffentlicht

Adressen/Auftraggeber

Auftraggeber

Auftraggeber

Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
993-80072-52
Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
65760
Eschborn
Deutschland
DE71A
chiara.geiger@giz.de
+49 619679
+49 6196791115

Angaben zum Auftraggeber

Von einer Bundesbehörde kontrolliertes oder finanziertes öffentliches Unternehmen
Allgemeine öffentliche Verwaltung

Gemeinsame Beschaffung

Beschaffungsdienstleister
Weitere Auskünfte
Rechtsbehelfsverfahren / Nachprüfungsverfahren

Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt

Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren

Vergabekammern des Bundes
022894990
Kaiser-Friedrich-Straße 16
53113
Bonn
Deutschland
DEA22
vk@bundeskartellamt.bund.de
+49 2289499-0
+49 2289499-163

Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren

Auftragsgegenstand

Klassifikation des Auftrags
Dienstleistungen

CPV-Codes

90712100-2
Umfang der Beschaffung

Kurze Beschreibung

The GIZ Innovations for Climate-smart Urban Development (INCLUDE) project aims to strengthen climate resilience in Bangladesh"s municipalities by fostering locally led, innovative solutions. The project focuses on four partner municipalities: Sirajganj, Gaibandha, Chapainawabganj, and Charghat. This tender concerns the facilitation and technical implementation of up to 12 small-scale, innovative measures under the Innovation Lab Process, emphasizing participatory, agile, and human-centered approaches.

Beschreibung der Beschaffung (Art und Umfang der Dienstleistung bzw. Angabe der Bedürfnisse und Anforderungen)

The contractor will support the iterative development, prototyping, implementation, and integration of these measures, which aim to address urban climate vulnerabilities while ensuring inclusivity. At least four measures must focus on digital solutions, and two must prioritize gender equality and inclusion. Each measure will be designed to improve infrastructure, services, or processes and will be implemented in collaboration with municipal administrations, developer teams, and relevant stakeholders such as civil society, academia, and private sector actors.
The tendered services include:
- Organization and Facilitation of 12 Innovation Lab Process Lines: Workshops, design sprints, and co-creation formats to collaboratively develop measures, ensuring the active participation of marginalized groups.
- Technical Development and Implementation of Measures: Needs analysis, technical design, iterative prototyping, user testing, implementation, and sustainability planning for infrastructure, digital solutions, and service-based innovations.
- Capacity Development and Coaching: Targeted training and coaching for Developer Teams and municipal staff to enhance technical and institutional capacities, ensuring long-term ownership of innovations.
- Sustainability and Scaling Strategies: Development of frameworks and scaling plans to institutionalize successful innovations and enable replication in other municipalities.
- Monitoring, Evaluation, and Documentation: Ongoing progress monitoring, reporting on assignment impacts, and documentation of lessons learned to inform national policy recommendations.
The contractor will ensure compliance with gender equality principles, environmental and social safeguards, and inclusive participation of vulnerable groups throughout the process. By implementing innovative, user-driven solutions, this assignment will contribute to sustainable, climate-resilient urban development in Bangladesh while fostering peer-to-peer learning and horizontal knowledge sharing.

Umfang der Auftragsvergabe

EUR

Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Laufzeit in Monaten
24

GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.

2
Erfüllungsort(e)

Erfüllungsort(e)

---
German Development Cooperation GIZ Office Dhaka P.O.Box 6091, Plot-3, Block CWS(A), Simpletree Anarkali, 89 Gulshan Avenue
1212
Dhaka
Bangladesch

Weitere Erfüllungsorte

Zuschlagskriterien

Zuschlagskriterien

Bewertung erfolgt über nach Punkten gewichtete Kriterien

Zuschlagskriterium

Preis
Price

Consideration of the price through the valuation method "Bestangebots-Quotienten-Methode"

Gewichtung
30,00

Zuschlagskriterium

Qualität
Erreichte Gesamtpunktzahl nach fachlicher Wertung (inkl. Mindbed.)

Zur Ermittlung des wirtschaftlichsten Bieters wird hier von der Vergabestelle die erreichte Gesamtpunktzahl nach fachlicher Wertung eingetragen. Es werden nur Angebote mit einer fachlichen Bewertung von mindestens 500 Punkten gewertet. Fachliche Angebote mit weniger Punkten scheiden als fachlich ungeeignet aus.

Gewichtung
70,00

Zuschlagskriterium

Qualität
Erreichte Gesamtpunktzahl nach fachlicher Wertung (inkl. Mindbed.)

Zur Ermittlung des wirtschaftlichsten Bieters wird hier von der Vergabestelle die erreichte Gesamtpunktzahl nach fachlicher Wertung eingetragen. Es werden nur Angebote mit einer fachlichen Bewertung von mindestens 500 Punkten gewertet. Fachliche Angebote mit weniger Punkten scheiden als fachlich ungeeignet aus.

Mindestpunktzahl
500,00
Weitere Informationen

Angaben zu Mitteln der europäischen Union

Angaben zu Optionen

GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.

Zusätzliche Angaben

Verfahren

Verfahrensart

Verfahrensart

Verhandlungsverfahren mit Teilnahmewettbewerb

Angaben zum Verfahren

Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)

Angaben zur Beendigung des Aufrufs zum Wettbewerb in Form einer Vorinformation

Besondere Methoden und Instrumente im Vergabeverfahren

Angaben zur Rahmenvereinbarung

Entfällt

Angaben zum dynamischen Beschaffungssystem

Entfällt

Angaben zur elektronischen Auktion

Strategische Auftragsvergabe

Strategische Auftragsvergabe

Klimaschutz

siehe oben

Die erbrachten Bauleistungen, Dienstleistungen oder gelieferten Güter beinhalten Prozessinnovationen

siehe oben

Gleichstellung der Geschlechter
Sorgfaltspflicht im Bereich der Menschenrechte in globalen Wertschöpfungsketten
Fairere Arbeitsbedingungen
Kernarbeitsnormen der Internationalen Arbeitsorganisation (IAO) entlang der globalen Wertschöpfungskette

siehe oben

Gesetz über die Beschaffung sauberer Straßenfahrzeuge

Energieeffizienz-Richtlinie

Sonstiges / Weitere Angaben

Einlegung von Rechtsbehelfen

According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar as
1. the applicant has identified the claimed infringement of the procurement rules before submitting the application for review and has not submitted a complaint to the contracting authority within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected,
2. complaints of infringements of procurement rules that are evident in the tender notice are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for the application or by the deadline for the submission of bids, specified in the tender notice.
3. complaints of infringements of procurement rules that first become evident in the tender documents are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for application or by the deadline for the submission of bids,
4. more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to redress the complaint.
Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section 1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.

Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren

Anwendbarkeit der Verordnung zu drittstaatlichen Subventionen

Zusätzliche Informationen

All communication takes place in English via communication tool in the project area of the procurement portal.

Ergebnis

Allgemeine Angaben

Gewinnerauswahl

Es wurde mindestens ein Gewinner ermittelt.
Angaben zu den Angeboten

Anzahl der eingegangenen Angebote / Teilnahmeanträge

4
4
5

Größe der Unternehmen

Herkunft der Unternehmen

0
1

Überprüfung der Angebote

1
0
Angaben zum Auftrag
Beschaffung sauberer Straßenfahrzeuge

Gesetz über die Beschaffung sauberer Straßenfahrzeuge

Energieeffizienz-Richtlinie

Vertrag

Allgemeine Angaben

Allgemeine Angaben

1
Dorsch Impact GmbH, 45128 Essen
Bezuschlagte Wirtschaftsteilnehmer

Name und Anschrift des Hauptauftragnehmers

Dorsch Impact GmbH
München HRB 159572
Mittleres Unternehmen
Baumstraße 25
45128
Essen
Deutschland
DEA13
info@dorsch-impact.de
+49 (0) 6173 325 40-0
+49 (0) 6173 325 40-22
Nein
Deutschland
Vergabe von Unteraufträgen

Vergabe von Unteraufträgen

Noch nicht bekannt
Angaben zum Auftrag

Informationen zum Vertragsabschluss

24.11.2025

Angaben zum Angebot

3 - 88361
---

Angaben zur Rahmenvereinbarung